lördag 1 januari 2011

1 Januari

"Hinder är det du ser när du tar ögonen från målet"

Nu var det nya året infirat. Satt tillsammans med grannarna igår och väntade in tolvslaget. Vi lagade en underbar middag tillsammans, spelade spel och pratade skit hela kvällen. Blev ett lugnt och stillsamt firande, skönt att vakna årets första dag utan baksmälla=)

Imorse bestämde jag mig för något helt annat, eller har tänkt på det länge och nu får det faktiskt bli dags. Kan inte vänta hur länge som helst på detta. Så med hjälp av ICA-Stig och min syster gamla böcker så ska jag nu på fredag vara rökfri, gärna tidigare men har satt det som ett slutar datum. Höll mig riktigt länge imorse, tog inte första ciggen förrän 5timmar. Så imorgon och nu ikväll ska jag fortsätta att bryta vanor och försöka göra smartare/sundare val. Önskar att det kunde gått lika lätt som när jag slutade snusa, då glömde jag helt bort det... Konstigt men då hade det gått så lång tid sen jag tog den sista att jag försökte se hur länge jag orkade hålla mig, är riktigt envis så det har gjort att jag inte tagit en snus på över 2år=)
Så ni som känner er manade att hänga på, gör det för det är så förbaskat tråkigt att göra det själv...



Kan knappt vänta tills jag får skriva här i bloggen att jag varit rökfri i 24h... snart snart och som sagt på fredag ska det vara klart. Får se till att ladda upp med riktigt mycke mat och snacks under de kommande veckorna så att jag har något att sysselsätta mig med. Sen får ni inte bli förskräkta om jag stundvis kan bli lite lätt osocial och få en släng av ADHD. Blir hemskt rastlös utan nikotin.

Idag ska jag göra absolut ingenting, bara njuta av att vara ledig. Har sett en film och misstänker att jag lägger mig och kollar på Rallybrudar sen med.


 Bilder från Nyår


Ring ut det gamla och ring in det nya!


/Karin
* Kliar i fingrarna, taggad och målmedveten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar