onsdag 5 januari 2011

4:e januari

Det är inte förrän man gör sina misstag
som man inser hur mycket en person i sin närhet kan betyda.
Det har tagit sin tid
men nu inser jag hur stor plats du har
i mitt hjärta...
(Ett litet stycke som jag skrev den 15/1-07,
fann den förut men har ingen aning
om vad jag menade med den)

Nu är det fullt ös medvetslös som gäller. Dragit ut de flesta sakerna i alla rum och tänkte att jag skulle i lugn och ro få packa, behöver inte vara klar tills nästa vecka men kan vara skönt att få endel gjort. Men så ringde hyresvärden och sa att det var flera intresserade av lägenheten så nu kanske jag måste vara ute i slutet på januari. Härligt om jag kunde slippa två hyror men stressigt värre om jag ska hinna. Men tur att jag har bra grannar, har lastat över fullt med saker på dem, allt från blommjord till lulllull. Känns onödigt att kasta samtidigt som jag inte vill ha det med mig, tur att det finns andra som kan ha användning för det. Nu är det bara min soffa och min köksskänk som ska bort så lättar ännu en sten från hjärtat.

I all städning och packning så lyckas jag alltid finna en massa underbara lappar och anteckningar. Fann denna gången en riktigt rolig dagbok, haha. Skriver bla. att jag ska utrusta alla mina vänner med skyddsdräkt och hjälm. Helst av allt skulle ni även vara inlåsta i ett och samma rum och bara umgås. Så bli inte förskräckta om jag en vacker dag kommer och trycker på er en hjälm=) HaHa, nog med nostalgi och flum. Nu är klockan 00.00 och det är dags att få några timmars sömn innan jag ska upp och arbeta imorgon.


"Ingen kan vara nere med en ballong"

/Karin
* Helt utsliten, hela havet stormar i skallen och stressad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar