onsdag 26 januari 2011

KlippKlipp

Igår så försvann det några kilo från mitt huvud. Frisören tog tag i kalufsen och klippte rakt av. Säkert 30cm som kastades på golvet. Chockade nog livet ut tjejen som satt brevid och bara ville klippa topparna. Kände mig som en gammal kärring igår med denna korta frisyr, men idag var det lite bättre. Fick försöka fixa till det så som jag vill ha det. Var alldeles för upp fluffat igår så idag när jag plattade det så kändes det lite ungdomligare. Även om jag är en lilltant så kanske jag till utseendet inte behöver vara det. Men denna frisyren kommer att växa ut och kännas kanon lite senare i vår/sommar.

Igår när jag la mig så slog förkylningen till, blä. Knappt sovit inatt men kämpade mig iväg till jobbet. Men det gick 2h så gick jag hem. Åkte till Teza och drack kaffe och sen har jag bara halvsovit på Kajshea hela dagen. Nu är jag i Sunne där jag har barikerat mig själv i soffan och kommer troligtvis somna här inom kort.

Är super rastlös så nu ska jag vila till max så att jag kan vara tillbaka på jobbet på fredag. Längre vill jag då inte vara hemma.

/Karin
* Ont i huvudet, knasig frisyr och accepterar inte riktigt att jag är sjuk

1 kommentar:

  1. Så kände jag mig i våras kan jag säga! När jag klippte av mitt långa hår, som var nästan ner till rumpan, till knappt axel-långt! DÄRRU! DÅ var jag inte stor på jorden minsann! Trodde bestämt att jag skulle grina ihjäl mig. En frisör klippte, en höll mig i handen & en tredje som stod vid stolen brevid och körde på med pep-talk! Hahaha! Men det gick bra! Jag blev nöjd! Jag blev glatt överraskad av mig själv kan man säga! :D

    SvaraRadera