söndag 2 januari 2011

2 Januari

"Bäverfitta"

Det här har verkligen varit dagen från helvetet. Har sprungit runt i lägenheten och haft ADHD. Gjort allt för att inte röka, lyckades hålla mig i 21h innan jag tillslut gav upp och tyckte att jag varit duktig nog för idag. Men vet ni vad, ciggen smakade bäver. Inte alls gott, hoppas nu att jag lyckas komma ihåg den där äckliga smaken så att den jag tog nu vid 19.50 var den sista. Har hela dagen velat fram och tillbaka i mina tankar, svettats som en gris, gråtit några gånger och skakat av ångest. Att nikotin kan ha en sån effekt på en. Glad att det är mina sista dagar som rökare nu så att jag slipper detta sen.

Idag lagade jag kycklig och jag tror faktiskt att det var första gången som jag gör det själv. Visst har jag öppnat en stinas kyckling och slängt i ugnen, men aldrig gjort kyckling filéer som jag kryddat själv. Kanske inte låter så stort men det är det för mig som är värdelös på matlagning. Men nu börjar det arta sig=) Kokade pasta och värmde upp kokosmjölk med en god kryddblandning i. Resultatet ser en aning blekt ut, har inga grönsaker hemma så jag fick njuta av de goda smakerna istället för att äta med ögonen. Äldsta syrran tipsade mig om en krydda peppar/lime och den var suverän att ha på kycklingen, kanske en aning starkt för min smak men det slank ner ändå=)



Nu ska jag lägga mig och spela lite på icakuriren.se och försöka att tänka på nått bättre än cigg=) En ny och hemskt spännande vecka står på glänt nu...

/Karin
* Stolt över 21 timmars frihet, fått huvudvärk och är helt utsliten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar