tisdag 11 januari 2011

Tankspridd till max!

Idag har jag gjort något som man absolut aldrig någonsin får göra...

Men låt oss nu ta dagen från början, öppnade imorse så jag var uppe med tuppen. Vid lunch så körde jag hem saker som jag haft på jobbet och packade bilen med saker hemifrån som jobbet fick ta. Bla. en lampa som jag fick av syrran när jag flyttade hit, har aldrig använt den. Kontakten har nog aldrig varit i heller. Åkte extra till Karlstad för att hämta den men inser nu hur onödigt det var. Men slapp iallafall ta med den upp tillbaka. Sen fick de ta en massa pärmar med, sällan jag sätter in andra papper än mina räkningar.

När jag kom hem så fortsatte jag packa och fylla bilen med skräp som skulle till tippen. Men innan jag skulle slänga saker så åkte jag till tandläkaren för lite ompyssling, så nu känner jag mig helt förstörd i munnen och har en lätt smak av banankräm i käften. Men nu var det gjort, nu ska jag inte dit förrän om några månader igen och då blir det i Torsby=)

Är det någon mer än jag som hatar återvinningscentraler?! Jag vet aldrig vart jag ska kasta saker, enligt mig så funkar allt i brännbart. Men sprang runt där så gott jag kunde och försökte vara ordentlig, ända fram tills jag skulle kasta mina speglar... vart f*n skulle jag slänga dem?! Fanns ingen att fråga och de passade absolut inte in i hålet på iglon så jag ställde dem snyggt bredvid och stack fort därifrån.

Kom hem, hällde upp ett glas vin och fortsatte packa, försöker göra det lite roligare än vad det är. Så idag har jag nästan fått bort allt i sovrummet så imorgon blir det till att ta ner köksbordet och flytta ut sängen i köket. Då ska det rummet städas ur. Sen bar ut tv-hylla i bilen och slängde även med den äckliga mikron... dags för andra rundan till tippen. Även denna gången fick jag problem. Lyckades inte få i mikron i den där korgen som den skulle vara i. 1½meter upp. Så jag ställde även den snällt bredvid och stack därifrån fort som attan. Innan packandet fortsatte så blev det en korv på macken.

När jag kom hem så fortsatte evighetsgörat... men tror att jag ska kunna hinna klart=) Ser ett litet ljus i tunneln iallafall. Ska bli så skönt när allt detta är klart!


Nej nu ska jag lägga mig och skämmas rejält, så får man inte göra. Får försöka dra ner på tempot lite och tänka efter innan jag gör saker...

/Karin
* Skäms, idiot och borta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar