torsdag 13 januari 2011

Jag är nog den lyckligaste människan på jorden!

Idag på jobbet så har vi dansat ut julen och efter att tomten kom så fick jag en present av mina kära kollegor som fick tårarna att rinna. Har i flera månader suktat efter ett förkläde att ha på jobbet. Eftersom vi inte har några arbetskläder så tycker jag att det skulle vara toppen med ett sådant, och idag så fick jag ett=) Ett alldeless eget som har personliga motiv inmålade. Kommer verkligen slita det dag ut och dag in. Bästaste tänkbara avskedsgåvan! Kommer gråta floder imorgon och har faktiskt redan börjat lipa lite lätt...

Sen när jag kom hem så stod grannen klar med mat, helt underbart att få en hemagjord middag då jag själv har packar ner hela mitt kök och får leva på hämträtter. Efter maten tog vi ett parti yatzy som vanligt och titta här på bilden vad jag fick på ett enda slag...

Omgången blev kanon för min del, värre var det för grannen. Men ändå så kokade han kaffe undertiden som jag gick upp och fortsatte packa och kom sedan upp med det så vi delade på en kanna samtidigt som vi städade. Han städade ur det mesta i köket och jag fick klart sovrummet och garderoben, har bara fönsterputsningen kvar. Imorgon blir det till att ta badrummet. Har precis tagit min sista dusch i lägenheten och ligger nedbäddad i köket. Känns lite konstigt att ligga här men kommer somna som en klubbad säl inom några minuter.

Nu ser ni att jag är en av de lyckligaste människorna på denna jord. Ännu bättre blir det på söndag när jag får ändra min bostadsort till Torsby!

/Karin
* Lyckligt lottad, tacksam för Freddys hjälp idag och väldigt gråtfärdig

2 kommentarer: