fredag 21 januari 2011

Nu är det slut på veckan...

...det är dags för fredags myyyyys!

Nu är första veckan i Värmland gjord. Konstigt, annorlunda och väldigt mysko. Fattar fortfarande inte att jag ska stanna här, känns nästan som att jag tagit ledigt en långhelg och varit hemma. Precis som de varit de under 2½års tid. Men hoppas att jag snart blir varm i kläderna och anpassar mig till tempot och spontaniteten som är här. Blir en helt annan personlighet bara jag kommer över gränsen. Känner mig mer avslappnad samtidigt som kroppen blir allt mer rastlös och söker hela tiden efter nya spännande eller annorlunda saker att göra. Nu är det inte några dunderstora förändringar, men bara små små ryck som gör att min vardag fylls med livskvalité.

Men idag ska jag få göra av med lite energi, ska iväg till badhuset snart och mitt mål är 1km. Men får se hur formen är. Länge sen jag simmade så det kanske bara blir 500meter. Sen blir det middag med Teza och kvällen rundas sen av i Sunne hemma hos Andreas och sen tar planerna slut. Får se vad mer för spännande saker som händer i helgen.

Den 1februari får jag äntligen min nya lägenhet, ska bli skönt att få packa upp alla sakerna och få lite mer ordning på tillvaron. Hatar alla mina lådor, tyckte att jag packade så smart och var noga med att skriva över allt var sakerna var... men har stora problem nu att hitta allt. Målet för idag är att hitta min baddräkt och laddaren till tandborsten. Se om jag lyckas  annars så får jag se om jag kan klämma mig i någon bikini eller så får jag ta mammas gamla baddräkt. Funkar men lila är inte en passande färg på mig.

Nu får jag sätta igång om jag ska lyckas hinna med allt. Hoppas att ni alla som läser får en underbar helg och glöm nu inte att skaffa ett googelkonto och kommentera det jag skriver, så att jag får lite feedback på det som skrivs.

/Karin
* Dricker årets sista julmust, laddad inför badet och älskar fredagar

2 kommentarer:

  1. Jag KANSKE redan har frågat, eller du kanske redan har skrivit, och jag kanske redan har läst här någonstans, MEN... Jag är fruktansvärt gravid, och iomed det, fruktansvärt glömsk & disträ! Så.. Vart har du fått lägenhet? :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej du är inte glömsk, har inte skrivit än. Ska flytta in i en lägenhet som ligger strax ovanför frykenhallen mot kyrkan till. Blir bara en liten etta men det duger gott åt mig=)

    SvaraRadera