torsdag 30 december 2010

Virrpanna

Var skönt att få arbeta lite idag, även om det var i lugnaste laget. Men bättre än att gå hemma, vi lyxade till det med film och pizza. Även om jag fick en liten pik då jag öppnade min Cola Light "-fröknar dricker inte dricka". Tänk om barnet bara visste hur mycket dricka jag druckit under min livstid, fast det vill nog inte ens jag veta... tur att jag är ordentlig och dricker vatten nu=)

Det var även tur att jag var sist på jobbet idag så att ingen såg hur virrig jag var, fast berättar det här så då vet de flesta ändå. Hade lagt i en tvättmaskin precis innan jag slutade och väntade på att den skulle bli klar, räknade med att det skulle dröja ytterligare en kvart tills den var klar sista gången jag kikade till den så jag satte mig och målade lite som vi ska laminera. Klockan var då 14.45. Målade, målade och målade lite till. Kollade klockan 14.45 och tvätten skulle vara klar 15.00 så jag målade lite till och ännu lite till. Kollade klockan andra gången 14.45 så jag fortsatte att måla... det var inte förrän jag kollade den tredje gången som jag insåg att klockan stannat! HaHa, tvätten var sedan länge klar. Så kan det bli ibland, men blev 5minuters flex idag iallafall=) HaHa

Tur att jag trivs på arbetet=)

Nu blir det sömn och imorgon ska jag försöka slänga upp lite saker på tradera och blocket som jag vill bli av med. Lite måste jag få gjort innan jag tillsammans med grannarna ska fira in det nya året. Denna hösten har gått hemskt fort... skrämmande vad tiden springer iväg. Men måste få säga att 2010 har varit ett kanonår! Och 2011 kan bara bli bättre=)

/Karin
* Virrig, trött i ögat och fast i icakurirens taipei

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar