fredag 17 december 2010

Home Sweet Home

Nu är jag äntligen hemma efter en väldigt rörig vecka.

I måndagskväll så firades lucia på jobbet och när jag kom hem så väntade min älskade Therese med middagen. Helt suveränt! Pratade lite och sen så såg vi ett avsnitt av mordkommissionen. Sett alldeles för många avsnitt av den serien denna veckan=) Efter arbetet på tisdagen mötte Teza upp mig på jobbet och så drog vi direkt till Ullared, hon älskade det och jag plågades nästan varje sekund. Konstig känsla... både gillar och hatar den affären. Men vad gör man inte för att få Teza glad.

På onsdagen så lagade Teza middag (Igen!) och vi bjöd även in Freddy så vi spelade lite yatzy och kollade på tv:n. Spännande match för Sveriges damer i handbollen och ett spännande avsnitt av bönderna=) Sen somnade jag på soffan efter ännu några avsnitt av mordkommissionen.

På torsdagen så var jag helt slutkörd, så mycket att packa och fixa inför hemresan. Så det blev en pizza, massa fixande och självklart ett å annat avsnitt av mordkommissionen. Tror att klockan var närmare halv 2 innan jag somnade.

Idag ringde klockan vid 04.30 och jag hasade mig upp 45minuter efter det. Tur att jag bara arbetade 3½timme. Eftersom de varnat för snökaos så stack jag lite tidigare till underbara Värmland. Kom i väldigt god tid så jag hann att fika med Per-Ole och leka lite med Elis innan det blev dags för min intervju. Får se till veckan hur den gick, vill inte skriva så mycket om den här.

Åkte tillbaka till systeryster, åt en bit mat och skjutsade iväg dem på julbord innan resans sista etapp skulle betas av. Snöade hemskt mycket, den gick sakta med säkert och nu ligger jag här. Sett postkodsmiljonären, på spåret och tagit mig två glas vin. Livet är bra underbart ibland=)

Nu ska telefonen stängas av och jag ska njuta av en ordentligt god sovmorgon. Finns inget bättre än å vakna utvilad till ljudet av brasan som sprakar utanför sovrumsdörren.

/Karin
* Slutkörd, halvdansk och förvirrad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar