lördag 18 december 2010

Snö

Tänk vad lite snö kan göra med en människa, oftast så fylls man av julkänslor och tycker att ljuset den ger är ganska härligt. Men inte i Borås, där är de flesta vansinniga. I år verkar de vara extra griniga och då kan jag säga att förra året så slog de till och med ner en som körde snöplogen, undrar hur långt det går iår. I tidningarna så är det konstant klagomål på inskottade bilar och oplogade vägar. Men om man parkerar sin bil på gatan så får man faktiskt räkna med att antingen så är vägen oplogad eller så är bilen inplogad. Kan inte både behålla och äta kakan, tyvärr. Svårt för de som plogar att även ge den servisen att skotta ut varenda bil som står efter dess väg, så jobbigt kan det väl ändå inte vara att skotta sin egna lilla del. Vet inte om det bara är jag som är trött på gnället eller om jag har det hemskt lätt... Hur som helst så är det nog Svennesyndromet. Aldrig kan vi vara nöjda

För mycket snö - För lite snö
För kallt - För varmt

Jaja det ger mig något att skratta åt iallafall. Ska väl inte sticka under stolen med att även jag klagar, men tror aldrig att det skulle gå så långt som att slå ner den som plogar vägen eller att ringa in hotfulla samtal till kommunen.

/Karin
* På G, utvilad och röksugen

1 kommentar:

  1. http://www.bt.se/nyheter/boras/snon-gor-borasarna-rasande(2218753).gm

    Så får ni se lite hur boråsarna resonerar

    SvaraRadera