onsdag 29 december 2010

En alldeles vanlig händelselös dag

Att vara hemma från jobbet suger verkligen. Tur att det inte blev värre så att jag kan arbeta imorgon... Blir trött av att inte göra något. Vilade långt in på förmiddagen och sen så började jag ladda hem sex and the city 2 som jag alldeles snart ska fortsätta titta på. Det blir verkligen inget vettigt gjort eftersom man får såna sjuka skuldkänslor av att vara hemma. Nej ska man vara hemma från jobbet ska man faktiskt vara sängliggande, illamående är inte okej för jag har faktiskt kunnat göra en hel del idag. Men pga. dessa skuldkänslor så fick grannen åka och handla åt mig. Saft, chips och cigg. Allt jag behöver för att få en lång hemmadag att gå.
Undertiden som han handlade så tömde jag ur frysen och gjorde ett storkok av det jag hade. Köttfärs, frusen lök (har absolut ingen aning om varför jag köpt det), stuvad spenat, majs, creme fraich, tomatsås, majs, ost och lassangeplattor... Ingen höjdare kanske men det mättade iallafall och räckte gott och väl till oss två + 3 matlådor. Mest glad över att ha mer plats i frysen.

Nu ska jag hänga tvätt, se slutet på SATC 2 och se fram mot morgondagens arbete.

/Karin
* Utvilad, frisk och rastlös till tusen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar