söndag 19 december 2010

Var nöjd med allt som livet ger

Nu lever jag livet som jag skulle kunna vänja mig med. Faktiskt! Helt underbart att vara hemma. På något konstigt sätt så är det bara här hemma som jag verkligen kan sova ut ordentligt. Gick inte upp förrän klockan 10 igår morse, slöade runt här hemma med en kaffekopp i handen och läste mina tidningar på nätet. Såg när Ferry tog första platsen i skidskyttet och efter det åkte jag till mormor och morfar. Skottade, slog ner lite snö från några tallar och satt en stund och pratade innan jag åkte hem för att träffa Klara. Kollade handbollen och försökte få i oss mat samtidigt som vi lekte. Inte det lättaste kan jag säga, var gröt och mandarin överallt. Satt i vardagsrummet och slöade en bra stund innan det blev dags för mig att åka till Sunne. Där blev det middag, massa vin och TP. Spelade två omgångar och jag förlorade bägge, men lika glad för det är jag...



Blev kanske ingen sovmorgon idag men en ordentlig slödag. En riktig lyx söndag då jag fick en dunderfrukost på soffan samtidigt som vi kollade på vinterstudion. Härligt med förstaplatsen i mix stafetten idag. Duktiga åkare vi har i Sverige. Efter den så kollade vi på en av de nya beck filmerna och sen hoppade jag i bilen och åkte tillbaka till Torsby. Hem till Kajshea och slängde av grejer innan jag åkte och köpte pizza till mig och Teza (alias Ellie Torres). La oss på soffan och sträck kollade igenom 10 avsnitt av Cougar Town. Var inte förrän jag kom hem som jag kom på att jag missat handbolls finalen?! Tråkigt att jag missade den och tråkigt att vi kom 2:a. Men det är bra mycket bättre än att komma 3:a iallfall=) Positivt tänkande!

Nu har jag landat hemma på Kajshea och försöker komma på vad jag ska hitta på med imorgon, ska ställa klockan och gå upp tidigt iallafall...

Teza glöm inte Siestan imorgon klockan 14!

/Karin
* Alias Jules Cobb, utvilad och full med julstämning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar