tisdag 7 december 2010

Underbara tisdag

Började och slutade tidigt idag. Snöat som bara den men har en bra "vaktmästare" här i huset så han var uppe före mig så jag slapp pulsa i snön till bilen. Men tog sin lilla stund att få bort all snö. Konstigt att jag inte har några julkänslor nu när det för engångsskull är en massa snö.

När jag kom hem från jobbet så hoppade jag in till Grannen för den dagliga kaffekoppen. Drack kaffe, kollade på tv:n och blev ompysslad i håret av hans dotter.

Blev så fint så och frisyren håller än=)

Efter den härliga hemkomsten så gick jag vidare till nästa granne och spelade det här nya tv-spelet. Sånt som man ska röra sig i men slipper ha en kontroll. Var riktigt roligt att flänga runt framför det där eftersom jag såg mig själv på tv:n. Ingen linslus jag inte, hehe. Lekte runt med det en stund innan det blev dags att gå tillbaka till första grannen, då hade de bakat ...bollar som de bjöd på. Andrea hade till och med gjort bordsplacering.




Efter fikat så åt vi mat tillsammans. Freddy bjöd på köttbullar, potatismos och lingonsylt. På vilket annat ställe träffas man så som vi gör?! Helt underbart. Skulle allt vilja flytta med mig grannarna upp till Värmland med om det nu bara gick. Men på fredag har jag lovat att bjuda dem på mat så nu ska jag börja fundera ut nått bra som passar alla. Meny skulle det vara och 2- eller 3rätters. Måste slå på stort när det är Idolfinal.

Nu ska jag fortsätta med del 2 på min data utbildning. Skulle vara skönt att bli klar innan jul som sagt.

/Karin
* Mätt, tacksam och lite snuvig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar