onsdag 11 maj 2011

Skägget i Brevlådan

Eller rättare sagt händerna i färgburken!
Städade i målarrummet på jobbet och skulle göra rent byttor med vad jag trodde var fingerfärg. Den röda gick bra och den vita men när jag sköljde ur den svarta gick det snett. Färgen rann inte av. Den satte sig som klister, försökte först att gnugga med tvål och vatten men det funkade inte. Med barnens hjälp så lyckades jag få kontakt med de andra fröknarna och vi försökte komma på en lösning. Testade allt som fanns i huset, klorin och grovrengöring men inte ens det funkade. Där stod jag med kolsvarta händer, helt hjälplös ända tills en ur personalen sprang till affären och köpte lacknafta... Å ni ska veta att färgen knappt försvann med det. Detta var nog sista gången som jag städar efter någon annan. Tur att ett gott skratt förlänger livet=)

Nu ska jag ladda inför vårruset och mitt mål är att springa halva sträckan. Får se hur det går men ska bli spännande=)

/Karin
* lycklig, glad och förväntansfull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar