fredag 6 maj 2011

Äntligen framme!

Nu ligger jag på soffan i Svaneholm och plöjer igenom Djungelboken 1 & 2. Fick sluta tidigare från jobbet idag så jag hann in på Solgläntan. Saknar stället hemskt mycket och det blev inte sämre av det varma mottagandet som jag fick. Trodde inte att barnen skulle känna igen mig men var en som fick se mig kliva ur bilen och skrek KARIN!!! Sen så blev det svårt att slita sig. Önskar att jag kunde lyfta med mig hela Solgläntan och ta med mig det hem.

Sen åkte jag till Svaneholm och fick träffa alla goa grannar, dricka kaffe på balkongen och låta allt kännas som förut. Fått ett väldigt gott mottagande. Freddy lagade spagetti och köttfärsås och i samma veva så kom Oue med en bit smörgåstårta och potatisbullar. De försöker göda upp mig ordentligt här.



Är hemskt sliten av all pollen så det blir en tidig kväll för mig. Hoppas att jag är piggare imorgon.

/Karin
* lycklig och hemskt besviken på att det inte går att ta med mig allt detta hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar