söndag 20 mars 2011

Hovfjället

(Samtal mellan Mattias och Emil)

- dricker du inget?
- nej jag kör idag, ska upp tidigt och köra in pappa till kongsvinger
- åh ja men vet du vart jag ska imorgon?!
- nä, vart då?
- ända till pizzerian!

(jag och Teza tolkade det Mattias sa lite fel)

- jag ska köra in pappa till kongsvinger klockan 8 imorgon för han ska till Tromsö
- va?! Ska du köra in din pappa till kongsvinger så han får köpa trosor, så tidigt?




Var iväg till fjälls igår efter århundradets tråkigaste förfest. Två nyktra som låg på soffan och spelade på telefon, en som drack satt vid datorn och spelade. Sen var det jag som skulle dricka men blev mest liggande i soffan och glo på tv. Tur att vi åkte upp till Hovfjället för annars hade jag nog somnat på soffan. Blev mycket folk där uppe så det var kul bara att sitta och kolla på folk. Ett av mitt och Roberts största störomomemt underkvällen var alla dessa jäkla kalsongvisningarna. Hur svårt kan det vara att köpa ett par byxor som sitter uppe. Jag behöver ju inte spana in kallingarna men det var omöjligt eftersom varenda en stod och försökte dra upp byxorna till en nivå som de tyckte passade. Detta skedde så fort de ställt sig upp, gått 10metet, kramat någon eller behövt fiska upp telefonen som blir placerad långt nere i knäna. Lite häng kan vara snyggt men killar bara så ni vet så finns det en gräns!

/Karin
* lättroad, nostalgisk och sugen på frukost

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar