tisdag 15 januari 2013

Halens

Den 17december beställde jag en cd-spelare via halens.se till Mattias i julklapp. Det var på måndag förmiddag, var lite orolig att den inte skulle hinna komma men det var 1-3 arbetsdagar leverans och den fanns på lager så jag chansade, i värsta fall så skulle den komma i mellandagarna




Men på onsdagen fick jag någon annans paket som jag först var och hämtade och fick sedan fixa en retursedel och släpa tillbaka till posten. Vill poängtera att detta var halens fel och inte postens. Men mitt paket var på väg första gången som jag var i kontakt med halens, likaså den andra gången som jag ringde och den tredje. Sista samtalet var den 10januari. Försökte ringa igår och idag men ger upp efter 20minuter, omöjligt att vara nummer 1 i en telefonkö så länge (sen så blir man lätt hjärnskadad över kvinnan med finlandssvenska brytningen som tjatar nonstop om hur tålmodigt man väntar)
Idag kom äntligen cd-spelaren så jag får slå in min julklapp, idag är det den 15januari! Men om Halens tror att jag tänker betala fullpris så har de fel, då åker den lika snabbt tillbaka... Men får se om det går att ringa dem imorgon så att de blir varse om det. Skriver detta så att de vet vad som väntas....
/Karin
* Usel upplevelse

1 kommentar:

  1. Har också haft problem med dom när jag köpte en bärbar dator med bla Office-programmet (stod det i katalogen). Det visade sig att detta bara var ett "testprogram" som slutade funka efter 10 dagar. Jag ringde kundtjänst ett antal gånger och de svarade inte eller lade på i örat på mig när jag klagade... Tillslut fick jag prata med en man som talade om för mig att "javisst står det att programmet ingår men det står inte att det inte är ett testprogram"!! "nä det står inte att det inte är en leksaksdator heller sa jag, betyder det att den kan va det också då kanske?"!! Jösses! Tillslut skickade han väl programmet till mig på skiva om jag lovade att skicka skivan tillbaka!! :-o jag kan säga att jag har skivan kvar och ska aldrig mer handla därifrån! /Ingela

    SvaraRadera