onsdag 16 januari 2013

Är det så här det känns?

Googlade på ordet "frisk" och hamnade på denna förklaring enligt Wikipedia:

Hälsa är ett begrepp som kan definieras på många olika sätt. Enligt världshälsoorganisationens (WHO) definition från 1946, som är den mest använda, är hälsa "ett tillstånd av fullständigt fysiskt, psykiskt och socialt välbefinnande"

Så det är alltså så här det ska kännas för en normal människa. Inser nu att jag är sjuk större delen av året, är alltid någon sjukdom som min kropp ska stå emot eller stöta bort. Näsan rinner 1/3 av året, jag hostar 90% av året och har feber var och varannan natt... Men peppar peppar ta i trä!!! Nu är jag 100% FRISK!!!

Det är helt underbart att ha all denna energi, tänk vad mycket jag skulle kunna göra om jag fick vara så här 90% av årets dagar?!

/Karin
* Njuter så länge det varar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar