torsdag 1 november 2012

BMI

Den jäveln som kom på BMI (har för mig att det står för body mass index). Hur som hellst så förstår jag mig inte riktigt på det... vägde mig imorse på gymmet och räknade ut via deras tabell att jag bara är ett hack från överviktig?! Tur att jag inte är nojjig å rädd om så skulle vara men tänk den stackaren som är det... Skumt sätt att räkna via iallafall. Var helt övertygad om att Hälsolänkens tabell var fel så  jag kollade upp det på datorn nu när jag kom hem... 4kg från överviktig

  • Underweight = <18.5
  • Normal weight = 18.5–24.9
  • Overweight = 25–29.9
  • Obesity = BMI of 30 or greater

  • Så nu är mitt nya mål att försöka bygga lite mer muskler så att jag en dag inom en snar framtid kan ha en kropp som jag är stolt över och presentera mig själv som överviktig=) HaHa

    /Karin
    * Skrattretande ibland

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar