tisdag 7 augusti 2012

Uppdrag 4

"Skriv en dikt om din uppdragsvän"


I min hjärna bor en liten kvinna
men, hon är inte riktigt sann.
Hon bestämmer och styr över mig och gör mitt liv så svårt,
så får man inte göra.
Therese, hon är mitt samvete.
Nu lägger du av Therese!
det är inte roligt längre
Therese, du är mitt samvete
och vi är inte polare med varann.
För du är överenergisk o lycklig
om jag kunde skulle jag brotta ner dig hårt!
Jag gick till skolkuratorn och sökte stöd
Hon tog min hand i sin och sa:
Det var värst vad det var synd om dig idag.
Och som om inte det skulle vara nog
så har jag sand mellan tårna
och du är så het
Jag tycker inte om dig,
du ligger med din pojkvän!
Det var du, ja det var du och jag Therese,
vi hade redan nått vårt mål,
vi var redan bäst i världen.
Jag var din och du var min idol
Nu lägger du av Therese,
spela inte duktig längre.
Lägg av sa jag till dig,
lägg ner o försvinn.
Men trillar du i bäcken
Springer jag på mina ben och
drar dig ut ur bäcken och torkar med frottén,
det är så det ska va.... Hajk (hajk)


/Karin
* Vi pratade en gång på att vi tappat Björn men du och jag är Björn.... Det e så det ska va. Hajk (hajk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar